مقالات آرشیو خبر ها
لطفاً دهان شایعه پردازتان را ببندید!

لطفاً دهان شایعه پردازتان را ببندید!

 

هشدار صريح و بدون تعارف با سخن‌پراكنان اطراف باشگاه يوونتوس و كساني كه سعي دارند با برون‌ريز هيجانات و داده‌هاي كاذب و كذب‌شان تمركز و تعادل بانوي‌پير را بر هم بزنند،‌ خلاصه آن چيزي است كه ميكه‌لي جورجو نويسنده و تحليل‌گر Il Manifesto در يادداشتي كوتاه در صفحه ورزشي اين روزنامه چپ‌گرا به آن اشاره كرده است.

 

 

«سیستم ساری به شدت پر فشار است.» این گزاره یكی از مهم‌ترین نكاتی است كه باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. ریتم بالای مدنظر ساری در جریان بازی، فشار زیاد تمرینات و لزوم اكت‌های شدید بازیكنان در لحظه، كلیدی‌ترین پارامترهایی هستند كه لزوم نیاز به بازیكنان آماده در تیم را بیش از پیش با اهمیت می‌كند.
مروری بر عملكرد ساری در ناپل و لندن به خوبی نشان می‌دهد كه تیم‌های تحت هدایت او اگرچه در دوره‌ای به شدت آماده و موفق هستند اما در ادامه به دلیل فقدان بازیكنان موثر و كارآمد دچار تزلل می‌شوند. در واقع تیم ساری به شدت نیاز به نیمكت و گاهی سكونشینان آماده و با كیفیت دارد تا در مواقع لزوم از آنها استقاده كند.
بازیكنان یووه در سیستم ساری ضمن آنكه باید همیشه آماده باشند، باید بتوانند انرژی، آمادگی جسمی و روحی‌شان را نیز مدیریت و زمان‌بندی كنند و این عوامل را در یك سطح استاندارد و در بازه زمانی طولانی متعادل نگه دارند.
به همین خاطر بر خلاف هیجان‌های طرفداران برای ورود و خروج‌های فراوان در تیم می‌بایست تمركز روانی بازیكنان را برهم نریخت و آنها را بدون دلیل در مسیر خروجی باشگاه قرار نداد؛ چراكه قطعاً پاراتیچی و ساری به خوبی تشخیص خواهند داد كه رفتن و ماندن كدام بازیكنان به صلاح تیم و باشگاه است.
هواداران و خبرنگاران حاشیه‌پرداز كه بدون اطلاع دقیق و یا بعضاً با آگاهی اندك از ملزومات بازار، شرایط اقتصادی، مباحث محرمانه، توانمندی‌ها، مقدورات، ملاحظاتِ كلان و تحلیل‌های استراتژیك باشگاه؛ تنها با تكیه بر احساس و نظرات شخصی و البته با واكنش‌های احساس‌گرایانه و هیجانی؛ سوار بر گمانه‌زنی‌های غیرمستند از لانگ‌شات دیدگاه و تحلیل شخصی ساطع می‌كنند، نباید فراموش كنند كه آشفته كردن اتمسفر فوتبالی ایتالیا، در نهایت آب را برای ماهی گرفتن آنها در دریای بی‌خبری گل‌آلودتر خواهد كرد. پس بهتر است همانگونه كه مائوریتسیو ساری در نشست خبری بعد از دیدار مقابل اتلتیكو مادرید در استكهلم به آنها یادآور شد از بیان مطالب خلافِ واقع و متحیركننده پرهیز كنند و رویاهایشان را از زبان بازیكنان، سرمربی و مدیران یوونتوس به خوانندگان‌شان عرضه نكنند. من نیز همان توصیه را به آنها می‌كنم: لطفاً دهان شایعه پردازتان را ببندید!

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: